بیان بین الصلاتین

حدیث گفتار روز

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم در قرآن و روایات برای نماز تأثیرات بسیار زیادی در زندگی دنیوی و اخروی بندگان را ذکر کرده اند . دانستن این آثار باعث می شود که شوق ما نسب به خواندن نماز بیشتر شود.

برخی از فواید نماز خواندن:

توضیح حدیثتوضیحات

1.بازدارندگی از گناهان: أَقِمِ الصلَوةَ إِنَّ الصلَوةَ تَنهَى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ ... (عنکبوت/45) ... نماز را بر پا دار که نماز (انسان را) از زشتیها و منکرات باز مى دارد و قطعا یاد خدا بالاتر است .. از طرفی نمازمثل چشمه آبی است که 5 وعده کسی خود را با آن بشوید و موجب پاک شدن از گناهان میشود.
2.غفلت زدایی: بزرگترین مصیبت آن است که انسانها هدف آفرینش خود را فراموش کنند و غرق در زندگی مادی و لذائذ زود گذر گردند, اما نماز به حکم این که در فواصل مختلف, و در هر شبانه روز پنج بار انجام می شود, مرتباً به انسان هشدار می دهد و هدف آفرینش او را خاطر نشان می سازد.
3.از بین رفتن کبر و غرور: انسان در هر شبانه روز هفده رکعت و در هر رکعت دو بار پیشانی بر خاک در برابر خدا می گذارد, خود را ذره ی کوچکی در برابر عظمت او می بیند, پرده های غرور و خود خواهی را کنار می زند امام علی: خداوند نماز را برای پاکسازی از کبر واجب کرده است.
4.نماز‌موجب‌یادخدا میشود(و اقم الصلوه لذکری، طه 14) و یاد خدا موجب آرامش میشود(الا بذکر الله تطمئن القلوب، رعد 28)
ان شاءلله خداوند متعال ما را جزء نماز گزاران واقعی قرار بدهد، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
تحف العقول، ص 245

سلام علیکم بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. امام حسین علیه السّلام در روایتی می فرمایند:
اِنَّ النّاسَ عَبیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ یَحوطونَهُ ما دَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیّانونَ

به راستى که مردم بنده دنیاهستندودین لقلقه زبان آنهاست،تاجایى که دین وسیله-زندگى آنهاست،دین دارند و چون در معرض امتحان قرار گیرند، دینداران کم مى شوند.تحف العقول، ص 245

امام حسین (ع)
توضیح حدیثتوضیحات

باتوجه به هفته امر به معروف نکاتی کوتاه درباره امر به معروف و نهی ازمنکر:
1.امربه معروف ونهی از منکر یک وظیفه و تکلیف الهی است و انسان نمی تواند به بهانه اینکه دیگران به این وظیفه عمل نمی کنند، این امر مهم را در جایی که شرایطش هست ترک کند و همین که هر کدام از مومنین به وظیفه خود عمل کنند در نتیجه یک امر همگانی شده و تاثیرگذار خواهد بود.
2.اگرانسان گناهی مانندغیبت،رشوه ورباخواری،بدحجابی وپایمال کردن بیت المال و منکرات دیگررامشاهده کندنگویدبه من ارتباطی نداردوکسی هم که به او تذکر داده می شود نمی تواند بگوید به تو ارتباطی ندارد و اگر هم گفت نباید اعتنا کرد و ناراحت شد و بهترین سلاح فریضه امر به معروف و نهی از منکر زبان است وآن هم با زبانی نرم و بدور از خشم و نفرت، و اگر تمامی افراد جامعه به همین مقدار عمل کنند به تعبیر مقام معظم رهبری گناه در جامعه خواهد خشکید.
3.درامربه معروف ونهی ازمنکرچندچیزشرط است:یکی ازشرایط امربه معروف ونهی از منکراین است که احتمال تاثیرامرونهی درشخص وجود داشته باشد پس اگربدانداثر نمی‌کند واجب نیست؛ امانبایدبه بهانه تاثیرنداشتن این واجب را ترک کندزیرادر صورتی که اگرامریانهی راتکرارکند یاافرادمتعددامرونهی کنند احتمال تاثیرباشد دراینصورت امر یا نهی بر تمامی افراد واجب است تااینکارتاثیرگروهی خودرابگذارد.
خداوند‌متعال‌مارا‌از عاملین‌امر‌به‌معروف‌و‌نهی‌از‌منکر‌قرار‌دهد به برکت صلوات بر محمد و ‌آل

جزئیات
حدیث گفتار روز
بحار،ج6 ص 218

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم امام صادق علیه السلام فرمود: «البرزخ هو القبر»

عالم برزخ، قبر است.»(بحار،ج6 ص 218)

امام صادق (ع)
توضیح حدیثتوضیحات

و فرمود: «القبر منذ حین موته الی یوم القیامه(بحار،ج6، احوال البرزخ ، ح 116)مقصود از قبر برزخ انسان است که از لحظه مرگ تا روز قیامت است.
همانطور که از احادیث یاد شده فهمیده می شود منظور از قبر همان عالم برزخ است که عالمی است که بین دنیا و آخرت است و نه آن قطعه کنده شده در زمین؛ لذا شب اول قبر در واقع، شب اول انتقال انسان از این دنیا به عالم برزخ است.
مقصود از فشار قبر در معارف دینی ما این نیست که در قبور خاکى ( که مثلا قطعه ای از آرامگاه است)، فشارى بر بدن انسان ها وارد مى‏شود؛ بلکه مقصود از«فشار قبر» عذاب خاصى است که انسان در آن عالم ( برزخ)، متناسب با رفتار‏ها و اعمال خود مى‏بیند و لذا فردی که در دریا غرق می شود و یا سوزانده می شود هم، فشار قبر را تجربه می کند.
برخی از عوامل کاهش فشار قبر:
1-نمازشب : امام رضا (ع): «کسی که نماز شب بخواند و در قنوت نماز «وتر» هفتاد بار استغفار کند از عذاب قبر پناه داده می‌شود.» (بحار، ج ۷۵، ص ۲۶۵)
2-زیارت امام حسین(ع): امام باقر (ع) می فرمایند: زیارت امام حسین باعث ایمن بودن زائر از عذاب قبر می شود(مستدرک‏الوسائل، ج 10، ص 309)
3- صدقه دادن:پیامبر(ص): صدقه آفات دنیا و فشار قبر و عذاب روز قیامت را دفع می‌کند.(بحار ج89ص336)
4- اتمام رکوع: امام باقر(ع): «کسی که رکوعش را تمام و کمال به جا آورد، وحشت قبر او را نمی‌گیرد(بحارج6ص244)
5-صلوات فرستادن:پیامبر: صلوات بر من نوری در قبر و نوری بر صراط و نوری در بهشت می شود.( مستدرک الوسائل، ج5، ص 335)
6-مداومت برخواندن برخی سوره ها مثل:یس، زخرف، نساء
خداوند ما را با پیروی از دستورات دینی از عذاب قبر مصون بدارد به برکت صلوات برمحمد و آل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
(کافی ج5 ص56)

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم. امام باقرعلیه السلام در روایتی می فرمایند: خداوند متعال به حضرت شعیب وحی کرد که من 100 هزار نفر از امت تو را عذاب می کنم از خوبان و گناهکاران. حضرت شعیب سوال کرد: اخیار و نیکان را چرا عذاب می کنی؟ خداوند فرمود: دَاهَنُوا أَهْلَ الْمَعَاصِی وَ لَمْ یَغْضَبُوا لِغَضَبِی..

چرا که ایشان با اهل معصیت و گنهکاران مسامحه می کردند و به خاطر من غضب نمی کردند (کافی ج5 ص56)

امام باقر (ع)
توضیح حدیثتوضیحات

با توجه به هفته امر به معروف نکاتی کوتاه درباره امر به معروف و نهی ازمنکر:
1-یکی از شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر شناخت صحیح معروف و منکر است، و کسی که از احکام وشرایط امر به معروف آگاه نیست باید یاد بگیرد تا خدای نکرده ترک واجب نکند و یا در منکر واقع نشود.
2-کسی که به این فریضه عمل نکند، معصیت کار و گنهکار است علاوه بر این، طبق برخی از روایات فرد و جامعه دچار آسیب و پیامدهایی ناگواری می شود، آثاری همچون:
1- از برکات و عنایات ویژه خداوند محروم می شود. (تحف الحقول ص51)
2-انسانهای شرور و ظالم بر انسان مسلط می شوند.
3-دعا در چنین فضایی وشرایطی مستجاب نمی شود.
4-فساد و فحشاء در جامعه گشترش پیدا می کند.
خداوند متعال توفیق عمل به وظایف به همه ما عنایت کند به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

جزئیات
حدیث گفتار روز
سوره انفال، آیه 2

سلام‌علیکم‌بسم‌الله‌الرحمن الرحیم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین خداوند در قرآن می فرماید:إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذا ذُکرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ

:« مؤمنان کسانی هستند که هنگامی که ذکر خدا شود، دل های آنان می ترسد.»( سوره انفال، آیه 2.)

قرآن کریم
توضیح حدیثتوضیحات

سوال‌این‌است‌که‌چراباید انسان از خدایی که مهربان است بترسد ؟
در جواب این سؤال چند نکته بیان می شود:
1- ترس دو قسم است: ترس از روی جهل و نا آگاهی وترس از روی علم وآگاهی(جاهلانه و عاقلانه.) ترس از روی جهل مثل ترس از مرده و تاریکی .ترس عاقلانه مثل ترس از خطرات جاده در هنگام رانندگی ،ترس از گناه و اثرات آن در زندگی و امثال این.
2.ترس‌ازخدادرحقیقت‌ترس‌ازعدالت‌الهی‌است‌که‌ترسی‌عاقلانه است.
در دعای بعد از زیارت حضرت رضا علیه السلام می خوانیم که خدایا تو بزرگتر از آنی که از تو بترسند. بلکه باید از عدالت تو ترسید. (جَلَلْتَ اَنْ یُخافَ مِنْکَ اِلا الْعَدْلُ- مفاتیح الجنان ،ص 828.-). انسانی که از عدالت می‏ترسد در حقیقت از اعمال نادرست گذشته و آینده خود و آثار آن می‏ترسد.
3- ترس از خدا باعث تقرب انسان به خدا می شود، به همین جهت حضرت علی علیه السلام میفرمایند: انسان از هرچیزی بترسد از او فرار می کند الا خداوند که هرچه انسان بیشتر از خدا بترسد به او نزدیکتر می شود. (غرر الحکم ،4027.).
بنابراین تقوى (اتقوالله) یعنی پرهیز از گناهان و پرهیز از عذاب خداست که بوسیله انجام واجبات و ترک محرّمات انجام میشود.
4-ترس دیگر ترسی است که در اثر کوچکی و احساس حقارت فرد در برابر عظمت خدا بوجود می آید.
خداوند تقوای الهی را با اطاعت از دستوراتش به همه عنایت بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

جزئیات
حدیث گفتار روز
(سوره حج، آیه 41)

سلام علیکم‏بسم‌الله الرحمن الرحیم خداوند‌متعال‌در‌قرآن‌مجید در مورد مومنین می‌فرماید:
الَّذینَ إِنْ مَکَّنّاهُمْ فِی اْلأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ‌أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَر….

همان‌کسانی‌که‌هر‌گاه‌در‌زمین به آنها قدرت بخشیدیم ، نماز را برپا می دارند و زکات می دهند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند .(سوره حج، آیه 41)

قرآن کریم
توضیح حدیثتوضیحات

با توجه به هفته امر به معروف نکاتی کوتاه درباره امر به معروف و نهی ازمنکر:
1.واجب‌شدن‌امر‌به‌معروف‌ونهی‌از‌منکر‌شرایطی‌دارداز جمله
الف)شناخت صحیح معروف و منکر ب)احتمال تاثیر در‌مخاطب ج)تصمیم مخاطب بر تکرار عمل د)نداشتن مفسده وضرر جانی‌،‌عرضی‌و‌مالی‌قابل توجه .
2.یکی‌از‌شرایط‌تصمیم‌مخاطب‌بر‌تکرار‌عمل‌است‌لذا‌اگر فردی قصد انجام منکر یا ترک واجب را داشته باشد یا آنکه مشغول به انجام منکر و ترک واجب باشد، امر به معروف و نهی از منکر واجب است ولی چنانچه‌شخص‌خلافکار‌نخواهد کارهای خلاف خود را تکرار‌کند‌و‌نمی‌خواهد‌دوباره‌مرتکب‌آن‌شود،‌امر‌به‌معروف‌و‌نهی‌از‌منکر‌واجب نیست. لذا اگر فردی در‌گذشته گناه‌بزرگ‌شرابخوری‌مرتکب‌شده‌و‌الان‌قصد انجام این گناه زشت را ندارد و این کار را در آینده نیز نمی خواهد انجام دهد، نهی از منکر چنین شخصی واجب نیست.
تعجیل درفرج امام زمان علیه السلام وسلامتی مراجع عظام خصوصامقام معظّم رهبری صلوات برمحمدوآل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
مقتل الحسین، عبدالرزاق مقرّم، ص‏156، بحار الانوار، ج 44، ص 329

سلام‌علیکم‌بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌امام حسین‌علیه‌السلام‌در‌وصیتش‌در‌مدینه به برادرش (محمد بن حنفیه) مرقوم داشت:
إِنَّمَا خَرَجتُ لِطَلبِ الإِصلاَحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی صلَّی‌الله‌علیه‌و‌آله، أُرِیدُ أَن آمَرَ بالمَعرُوفِ و أَنهی عَنِ المُنکَر

همانا هدف از قیام من اصلاح‌در امت جدم است و خواسته‏ام امر به معروف و نهى از منکر مى‏باشد.مقتل الحسین، عبدالرزاق مقرّم، ص‏156، بحار الانوار، ج 44، ص 329

امام حسین (ع)
توضیح حدیثتوضیحات

باتوجه به هفته امربه معروف نکاتی کوتاه درباره امربه معروف ونهی ازمنکر:
1.در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر همین بس که حضرت سید الشهداء علیه السلام¬یکی از اهداف قیام خود را احیاء‌فریضه‌امر‌به‌معروف و نهی از منکر می‌داند،‌و لذابا الگو گرفتن¬از قیام سید الشهدا علیه السلام‌برهمه‌مومنین‌واجب است نسبت به این فریضه‌الهی‌ساکت‌ننشینند‌چرا‌که احیاء این فریضه خواست‌عمومی جامعه‌را‌می‌طلبد‌و.‌فرقی‌نمی‌کند‌تذکر‌به‌صورت‌مستقیم‌باشد مثلا زبانا‌تذکر‌بدهد یا‌به طریق غیر مستقیم مانند پیامک یا نامه اعتراضش را برساند.
2-اگر انسان گناهی مانند پخش آهنگهای رقص آور وحرام، ضایع کردن حقوق دیگران ، بدحجابی استاد و معلم یا گناهی در صدا وسیما مشاهده کند یا‌کم کاری مسئولی‌در وظیفه خودش مشاهده شود . لازم نیست اطمینان به تاثیر داشته باشد بلکه‌حتی اگر احتمال تاثیر هم بدهد، واجب است تذکر بدهد. گرچه با تکرار تذکر‌یا‌تذکر‌گروهی‌باشد.‌،مثلا‌عده‌ای‌از اقوام به برگزار کنندگان مجلس عروسی همراه با گناه بگویند اگر مجلس شما همراه با گناه باشد ما شرکت نمی کنیم.خداوند متعال همه مارا از‌عاملین‌امر به معروف و نهی از منکر قرار دهد به برکت صلوات بر محمد و ‌آل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین

از زمانی که اباعبد الله و یاران باوفایش در کربلا به شهادت رسیدندعزاداری اهل بیت بر سید الشهدا شروع شد. واین عزاداری همراه با دو ویژگی بود

توضیح حدیثتوضیحات

:1-گریه بر مصائب شهدای کربلا 2- تبیین جایگاه اهل بیت وبیان حوادث کربلا و پرده برداشتن از چهره تزویر بنی امیه. امام سجاد علیه السلام وحضرت زینب و سایر اسرا در کوفه و شام علاوه بر اینکه بر مصائب امام شهید ویارانش می گریستند همزمان جایگاه و فضائل اهل بیت رابیان و جنایات زشت امویان را برملا می نمودند.
بعد از جریان اسارت شیوه عزاداری اهل بیت بر امام حسین علیه السلام به این نحو بود که گاهی مرثیه خوانی را دعوت می کردند در مجلس امام حسین علیه السلام مصیبت و مرثیه بخواند و آنان گریه می کردند و دستور می دادند همه گریه کنند. امام باقرعلیه السلام در روز عاشورا برای امام حسین علیه‌السلام مجلس عزا بر پا می کرد و بر مصایب آن حضرت گریه می کردند که در آن مجلس شعرخوانی کمیت در تاریخ معروف است (کافی ،ج8 ،ص 102)
امام رضاعلیه السلام در شیوه عزاداری پدر بزرگوارشان امام کاظم علیه السلام فرمودند که:چون ماه محرم فرا می رسید کسی پدرم را خندان نمی دید و این وضع ادامه داشت تا روز عاشورا در این روز پدرم را اندوه و حزن و مصیبت فرا می گرفت(امالی شیخ صدوق ،ص 191) در مورد امام رضا علیه السلام دارد که از دعبل خزاعی درخواست کردند مرثیه بخواندآنگاه حضرت بین حاضران و خانواده خود پرده ای زدند تا بر مصایب امام حسین علیه السلام اشک بریزند(مستدرک الوسائل ،ج10 ،ص 386) امام حسین علیه السلام از خواهران و زنان ودخترانش خواست که بعد از شهادتش از شیوه های غلط عزاداری استفاده نکنند و فرمود: چون من کشته شوم مبادا برای من گریبان چاک زنید ، مبادا صورت خود خراش دهید و مبادا حرفی بزنید که ارزش این حماسه را پایین بیاورید(لهوف ابن طاووس ،ص 150) بنابراین باید در عزاداری از کارهایی که موجب سستی و وهن مذهب شود، دوری شود. خداوند ما را در صراط مستقیم همواره مستدام بدارد به برکت صلوات برمحمد و آل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
(وسائل‌الشیعة‌ج‏16‌ح)2116

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم در روایت است از امام حسین علیه السلام که در مورد امر به معروف و نهی از منکر می‌فرمایند:
... إِذَا أُدِّیَتْ‏ وَ أُقِیمَتِ‏ اسْتَقَامَتِ‌الْفَرَائِضُ‌کُلُّهَا هَیِّنُهَا وَ صَعْبُهَا‌

اگر حقّ این دو مطلب ادا شده و تحقّق پذیرد و برپا ماند، تمامى واجبات چه آسان‌ و چه مشکلش پایدار و استوار مى‏گردد.(وسائل‌الشیعة‌ج‏16‌ح)2116

امام حسین (ع)
توضیح حدیثتوضیحات

باتوجه به هفته امربه معروف نکاتی کوتاه درباره امر به معروف و نهی ازمنکر:
‌1-تکالیف‌ شرعی برخی از آنها قالب و شکل ثابتی دارند مثل نماز اما برخی از تکالیف مثل امر به معروف و نهی از منکر با توجه به اینکه هدف تاثیر گذاری است لذا به هر روش مشروعی که بتوانیم تاثیر گذاری داشته باشیم باید انتخاب نمود مثلا ممکن است برای تاثیرگذاری در شخص گنهکار از خواهش و استدعا استفاده کرد یا از تکرار امربه معروف ویاهر شیوه دیگری که بتوان تاثیر گذاری داشته باشد، واجب است همان شیوه را انتخاب نمود.مثلا اگر فردی غییبت می کند چنانچه در تذکر دسته جمعی احتمال تاثیر وجود دارد بر همه افراد واجب است که تذکر بدهند.یا اگر مثلا دختر حجاب شرعی خودش را چنانچه با خواهش کردن نسبت به رعایت حجاب احتمال تاثیر وجود دارد، واجب است همین شیوه را انتخاب کرد.
2- با توجه به اینکه هدف از این فریضه ریشه کن کردن فساد است لذا اگر کسی بدون قصد قربت این فریضه را انجام دهد باز‏ هم به تکلیف شرعی خودش عمل کرده است هر چند اجر و ثواب منوط به این است که قصد قربت داشته باشد. (تحریر ج2 کتاب امر به معروف،اقسام امر به معروف م13 ، رساله جامع ج 1م2216)
تعجیل درفرج امام زمان علیه السلام وسلامتی مراجع عظام خصوصامقام معظّم رهبری صلوات برمحمدوآل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
نهج البلاغه ،نامه 47

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین وگرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر امام علی علیه السلام می فرمایند: «لاتترکوا الامر بالمعروف و النهى عن المنکر فیولّى علیکم شرارکم ثم تدعون خیارکم فلایستجاب لکم»

امر به معروف و نهى از منکر را ترک نکنید که بدان شما بر شما مسلّط مى‏گردند(نهج البلاغه ،نامه 47)

حضرت علی (ع)
توضیح حدیثتوضیحات

در روایات پیامدهاى سختى براى ترک این وظیفه بزرگ الهى ذکر شده است که به مواردى از آن‏ها اشاره مى‏شود.
1. مستجاب نشدن دعاها: امام علی می فرماید امر به معروف و نهى از منکر را ترک نکنید که هرچه خدا را بخوانید، استجابت نمى‏کند(نهج البلاغه ،نامه 47)
2.محروم‌شدن‌ازرحمت‌خاص‌الهی:پیامبراسلام(ص):خداى‌سبحان‌مؤمن‌ناتوانى‌را‌که‌دین‌نداردمبغوض‌مى‏داردازآن‌حضرت‌سؤال‌شدکه‌مؤمن‌ضعیف‌بى‌دین‌کیست؟آن‌حضرت‌درجواب‌فرمود:آن‌انسانى‌که نهى از منکر نمى‏کند(کافی ،ج5 ،ص 59)
3. نابودى برکت‏ها و از دست دادن یارى الهى: پیامبر اسلام (ص) : هنگامى که این فریضه الهى را انجام ندهد برکت‏ها از آن‏ها باز ستانده و براى آن یارى کننده‏اى در زمین و آسمان نخواهد بود(تهذیب الأحکام، ج ۶، ص ۱۸۱)
4.جای معروف و منکر عوض میشود: یکی از خطرناکترین آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر این است که باعث می شود فکر، اخلاق و مَنِش مردم به جایی برسد که خوب را بد و بد را خوب ببینند؛ مثلاً دیندار بودن و قانون مداری میشود سادگی و بی دینی و فساد میشود زرنگی پیامبر(ص): چه خواهید کرد موقعى که زنان شما دچار فساد اخلاق شوند و جوانان شما به گناه آلوده گردند و از امر بمعروف و نهى از منکر خوددارى کنند؟! و چه خواهید کرد موقعى که مردم را بگناه امر کنید و از نیکیها نهى نمائید؟! عرض کردند یا رسول اللَّه آیا چنین وضعى پیش آمد میکند؟! فرمود بلى و بدتر از آن.چه خواهید کرد وقتى در نظر شما نیکیها گناه و منکر شناخته شود و منکرات و گناهان را نیک و پسندیده بدانید؟ (بحار، ج : 97 ،ص : 74 )
خداوند توفیق عمل به این واجب فراموش شده را به ما عنایت بفرماید به برکت صلوات برمحمد و آل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
بحار ،ج44 ص278

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین امام علی علیه السلام می فرمایند: انّ اللّه ... اِختارَ لنا شیعةً یَنْصُروننا ویَفْرَحُونَ بِفَرحِنا ویَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا(بحار ،ج44 ص278)

خداوندمتعال،برای ما پیروانی رابرگزیده‌است‌که‌مارانصرت‌ویاری‌می‌کنند.درشادی‌ماخوشحال‌می‌شوندودراندوه و غم ما، محزون می گردند.

حضرت علی (ع)
توضیح حدیثتوضیحات

برخی از علتهای عزاداری عبارتنداز:
1.تعظیم و تکریم انسانهای شایسته: یکی از روشهای تکریم مقام اهل بیت و زنده نگه داشتن نام ویاد آن بزرگواران، عزاداری بر ایشان است(وَاذْکرْ فِی الْکتَابِ إِبْرَاهِیمَ إِنَّهُ کانَ صِدِّیقاً نَّبِیّاً) (مریم: 41)
2.ابراز محبت و دوستی: خدای متعال در قرآن مجید، دوستی خاندان رسول اکرم(ص) و اهل‏ بیت(ع) را بر مسلمانان واجب کرده است.( قُل لَّا أَسْأَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی-23شوری- ) دوستی لوازمی دارد و دوستدار صادق، کسی است، که شرط دوستی را چنان که باید و شاید به جا آورد. یکی از مهم‏ترین لوازم دوستی، همدردی و همدلی با دوستان در مواقع سوگ و اظهار سرور و شادی در شادی آنان است. (یفرحون لفرحنا ویحزنون لحزننا )
3.عزاداری بر اهل بیت علیهم السلام از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی است خداوند در قرآن کریم می فرماید :(ومن یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب- سوره حج،آیه 32-)جای هیچ گونه‌شک‌وشبهه‌ای‌نیست‌که‌اهل‌بیت‌ازبرترین‌مصادیق‌شعائر‌الهی‌هستند.
4.پیوند عمیق عاطفی بین امت و الگوهای راستین: عزاداری نوعی پیوند محکم عاطفی با مظلوم انقلابگر و اعتراض به ستمگر است و اعلام وفاداری نسبت به مظلوم و مخالفت با ظالم است؛ چون اشک بر شهید اشتیاق به شهادت را به همراه دارد، خوی حماسه را در انسان زنده می کند. چون اشکْ رنگ کسی را می گیرد که برای او ریخته می ‏شود از این‏رو انسان حسینی‏ منش، نه ستم می‏ کند و نه ستم می‏ پذیرد.
5.انتقال فرهنگ شیعی به نسل‌های بعدی: مراسم عزاداری باعث میشود آموزه‏‌های نظری و عملی امامان، به نسل‏‌های آینده منتقل شود. مراسم عزاداری، به دلیل‌قالب‌ومحتوا،بهترین راه برای تعلیم و تربیت‌نسل‌جدیدوآشنایی آنان با گفتار و کردار اهل‏ بیت(ع) است.
خداوندماراجزءعزاداران‌واقعی‌قراردهدبه‌برکت‌صلوات‌برمحمدوآل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
(وسائل-الشیعه ج16 ص 150)

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم امیر المومنین علیه السلام در روایتی فرمودند:
وَاْمُرَ بِالمَعروف تَکُنْ من اَهلِه.

امربه معروف کن تاازاهل معروف شوی (وسائل-الشیعه ج16 ص 150)

حضرت علی (ع)
توضیح حدیثتوضیحات

باتوجه به هفته امر به معروف نکاتی کوتاه درباره امر به معروف و نهی ازمنکر:
کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند لازم نیست که عادل باشد و یا به آنچه امر می کند خودش عمل کند لذا اگر خودش واجبی را ترک می کند علاوه بر اینکه گنهکار است و از گناهش باید توبه کند بر او واجب است با وجود شرایط امر به معروف، دیگری را به همان واجب امر کند کما اینکه واجب است خودش نیز به آن عمل نماید.
این همه تاکید بر انجام این فریضه الهی به جهت آثار و نتایج و برکاتی ست که بر زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی دارد که به برخی از آنها که در روایت تبیین شده، اشاره می شود:
1.متخلق شدن به اخلاق الهی چرا که امر به معروف و نهی از منکر دو وصف الهی هستند و التزام به آنها مصداق آراسته شدن به اخلاق الهی می باشد.
2. تقویت احساس مسئولیت نسبت به دیگرانچرا که اسلام یک دین اجتماعی ست و صرفا به اصلاح فرد توجه ندارد بلکه اصلاح جامعه هم از اهداف دین است.
4. سبب می شود که خود انسان نیز به انجام واجبات و ترک محرمات توجه بیشتری داشته باشد
5. افزایش روحیه انتقادپذیری و مقابله با فرهنگ چاپلوسی
خداوند همه ما را از آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر بهره مند بگرداند به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

اول محرم
جزئیات
حدیث گفتار روز
مستدرک الوسائل/10/318

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً(مستدرک الوسائل/10/318)

همانا از شهادت حسین آتشى در قلب مؤمنان افروخته شود که هرگز سردى و خاموشى نمى ‏پذیرد.

حضرت محمد (ص)
توضیح حدیثتوضیحات

این حرارت و سوز را هر کسی حس کرده باشد، می‌داند بی‌مقدمه وارد روز عاشورا شدن، بسیار دشوار است؛ از این جهت یک دهه عزاداری قبل از عاشورا برای بعضی‌ها کسب توجه و آمادگی برای ایجاد سوز در روز دهم می باشد.
امام رضا علیه السلام در شیوه عزاداری پدر بزرگوارشان در ایام محرم می فرمایند: چون ماه محرم فرا می رسید کسی پدرم را خندان نمی دید و این وضع ادامه داشت تا روز عاشورا ، در این روزپدرم را اندوه و حزن و مصیبت فرا می گرفت(وسایل الشیعه ؛ج 14 ،ص 505)
شاید بتوان گفت بنیانگذار عزاداری دهه اول محرم، امام رضا (ع) هستند و شاید علت اصلی این که چرا عزاداری قبل از شهادت شروع می شود شیوه عزاداری امام کاظم بوده باشد.
در روایت مشهور دیگری وقتی پسر شبیب در اول محرم بر امام رضا(ع) وارد شد، حضرت برای او مصیبت شهادت و اسارت اهل بیت(ع) را ذکر کردند. (دَخَلْتُ عَلَى الرِّضَا ع فِی أَوَّلِ یَوْمٍ مِنَ الْمُحَرَّمِ.. (امالی صدوق،ص130)
یکی دیگر از دلایل ممکن است این باشد که چون گرفتاری و سخت گیر ی دشمن بر امام حسین علیه السلام ویارانش از دوم محرم شروع شد. عزاداری از قبل شهادت شروع می شود. کاروان امام حسین روز دوم محرّم سال 61هجرى وارد کربلا شد، پس از آن سپاه کوفیان به تدریج وارد شدند و عزا و مصیبت خاندان اهل بیت(ع) از همان زمان آغاز شد. روز نهم (تاسوعا) کاروان امام را محاصره کامل کرده، روز دهم (عاشورا) آن بزرگوار و یارانش را به شهادت رساندند. بنابراین چون اصل گرفتارى حضرت از دهه اوّل محرم آغاز شده است، پیروان حضرت از اوّل محرم عزادارى مى‌کنند.
خداوند توفیق عزاداری با معرفت را به همه عنایت بفرماید به برکت صلوات برمحمد و آل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
مکارم الأخلاق طبرسی 40 و امالی شیخ مفید ص 60

سلام علیکم.بسم الله الرحمن الرحیم.در‌روایت‌است‌از‌نبی‌مکرم‌اسلام‌صلی‌الله‌علیه‌و‌آله که‌فرمودند:‌یَا‌أنَسُ!‌أکْثِرْ‌مِنَ‌ٱلطَّهُورِ یَزِدِ‌ٱللهُ‌فِی‌عُمُرِکَ

ای‌انس!‌تا‌می‌توانی با‌طهارت باش چرا که در این صورت خداوند بر عمر تو می‌افزاید. مکارم الأخلاق طبرسی 40 و امالی شیخ مفید ص 60

حضرت محمد (ص)
توضیح حدیثتوضیحات

چند نکته در باره وضو و غسل:
1.‌در‌اعضاء‌وضو‌و‌غسل‌مانعی‌از‌رسیدن‌آب‌نباشدو‌در‌صورت وجود مانع باید برطرف شود‌هر‌چند‌برطرف‌کردن آن هزینه داشته باشد.
‌2. اگر در اعضا وضو چیزی‌چسبیده‌باشد‌مانند‌چسب‌و‌رنگ‌یا‌ناخن‌و‌م‍ژه‌مصنوعی چنانچه برطرف کردن‌اینها‌هر‌چند با‌هزینه کردن‌امکان داشته باشد و برطرف نکند وضو و غسلش باطل است و نمازش را باید دوباره بخواند اما اگر واقعا به هیچ صورتی امکان نداشته‌باشد‌یا‌سختی بسیاری زیادی داشته باشد چنانچه وضو و غسل جبیر ه ای گرفته یعنی فرد وضو و غسلش را به صورت معمولی انجام دهد و هنگامی که به مانع رسید روی آن دست‌تر‌بکشد و علاوه بر وضو و غسل جبیره تیمم هم نماید، مطابق نظر تمامی مراجع فرد به وظیفه اش عمل کرده است .(جهت اطلاع سیستانى: وظیفه‌اش تیمّم است مگر آن که آن چیز در مواضع تیمّم باشد که در این صورت لازم است بین وضو و تیمّم جمع کند و اگر آن چیزى که چسبیده دوا باشد، حکم جبیره را دارد..رساله مراجع مساله 338،)
خداوند‌متعال توفیق عمل به وظائف شرعی را به همه ما عنایت فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم از پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله روایت شده که فرمودند:
اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَدا

براى شهادت حسین علیه‌السلام‌،‌حرارت‌و گرمایى در دلهاى مؤ منان‌است‌که‌هرگز سرد و خاموش نمى شود .کتاب جامع احادیث الشیعه ، ج 12، ص 556

حضرت محمد (ص)
توضیح حدیثتوضیحات

چندنکته درباره عزاداری:
1.یکی از واجبات دین تعظیم شعائر است و از مصادیق تعظیم شعائر، تعظیم شعائر حسینی است.
2.از بارزترین تعظیم شعائر حسینی ،عزاداری است.
3.در عزاداری مستحب است که مجلسی تشکیل شود که حلال و حرام خدا و فضائل اهل بیت علیهم السلام و مناقب ایشان بیان شود.
4.عزاداری‌باید به‌روشهای‌متعارف‌و‌معمول‌میان‌مردم‍ انجام گیرد و از روشهایی که موجب وهن مذهب در برابر مردم شود و یا باعث ضرر بدنی قابل توجهی گردد، جایز نیست.
5.مستحب در هنگام خواندن مصیبت فرد گریه یا حالت گریه و اندوهگین باشد.
6.در ایام وفات وشهادت اهل بیت علیهم السلام پوشیدن لباس مشکی مستحب است.
تعجیل در فرج امام زمان و سلامتی مراجع عظام خصوصا مقام معظم رهبری صلوات بر محمد و آل محمد

شب اول محرم
جزئیات
حدیث گفتار روز
آیه 35 سوره مائده

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین خداوند در آیه 35 سوره مائده می فرماید:«

یا ایها الذینَ آمَنوا اِتَّقوا اللهَ وَابْتَغُوا اِلیهِ الوَسیلِه...» ای کسانی که ایمان آورده‌اید تقوا پیشه کنید و وسیله‌ای برای تقرب به خدا بجویید

قرآن کریم
توضیح حدیثتوضیحات

توسل و وسیله: چیزی است که انسان از طریق آن به چیز دیگری نزدیک می‌شود
خداوند توانا ، عالم هستی را بر اساس اسباب ومُسَبَّبات آفریده است وانسان برای رسیدن به مراد خویش باید به اسباب و واسطه های فیض متوسل شود .مثلا انسان برای سیر شدن باید غذا بخورد، برای عالِم شدن باید درس بخواند همچنین برای به کمال رسیدن وهدایت شدن نیاز به وسیله و سبب دارد.
خداوند متعال اراده فرموده، اولیائ خود را مورد توجه ومراجعه مردم قرار دهد تا به سبب این ارتباط ، مراجعه والگو پذیری از آنها به کمالات مادی ومعنوی نائل گردند و به هدایت و سعادت دست یابند، چراکه پیامبران وائمه از جنس ما انسانها هستند وخیلی راحت‌می‌توانیم با آنها رابطه عاطفی ومحبت ودوستی برقرار کنیم.
همانطور که نماز،روزه و همه اعمال خیر، اسباب و وسایل تقرب به خداوند هستند، اولیاء الهی نیز واسطه فیض الهی ووسیله نزدیکی به خدا هستند؛ اما اثر این نزدیکی با اذن خداست، مانند تاثیرسیراب شدن با آب که توسط خداست و هیچ کدام مستقلا اثر ندارند، اولیای الهی نیز اثر مستقلی غیر از اراده خدا ندارند و فقط وسیله تقرب به خداوند هستند، از این جهت موقع دعا ،خداوند را به آبروی بندگان صالح خدا قسم می دهیم ویا اینکه از اولیاء الهی می خواهیم که برای ما به درگاه الهی دعا نمایند.
در دعای توسل می خوانیم: اِنا تَوَجَّهنا وَاستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلی اللَّــهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یدَی حاجاتِنا یا وَجیهاً عِندَاللَّــهِ اِشفَع لَنا عِندَاللَّــه‌
خداوند مشکلات و گرفتاری همه را به برکت اهل بیت برطرف نماید با ذکر صلوات بر محمد وآل محمد.

جزئیات
حدیث گفتار روز
من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 66 ، ح 1729

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم در روایت است از امام باقر علیه السلام که فرمودند:
اَلبِرُّ وَ الصَّدَقَةُ یَنفیانِ الفَقرَ وَ یَزیدانِ فِى العُمرِ وَ یَدفَعانِ عَن صاحِبِهِما سَبعینَ میتَةَ سوءٍ

کار خیر و صدقه، فقر را مى‌بَرند، بر‌عمر مى‌‌افزایند و هفتاد مرگ بد را از صاحب خود دور مى‏ کنند.من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 66 ، ح 1729

امام باقر (ع)
توضیح حدیثتوضیحات

چند‌نکته‌در‌‌مورد‌صدقه:
1.یکی از مستحباتی که سفارش شده صدقه مستحبی و کمک مالی به دیگران است واز آداب مهم سفر این است که انسان در ابتدای سفرش صدقه بدهد. (عروه الوثقی کتاب الحج اداب سفر)
2.در مصرف صدقه مستحبی فقیر بودن یا سید نبودن شرط نیست بلکه می توان صدقه مستحبی را به فقیر یا ثروتمند یا سادات با حفظ احترام پرداخت کرد. اما سعی شود صدقات را به فقرایی که متدین و عفیف هستند پرداخت شود.(اجوبه س1822ومنهاج ج 2 م 1607)
3.صدقه‌ای که از مال خود انسان بوده و کنار گذاشته یا در قلک یا صندوق شخصی جمع آوری نموده تا وقتی به فقیر تحویل نداده در اختیار خودش است و می‌تواند عوض کرده و به هر مصرفی می‌خواهد برساند اما بعد از انداختن پول به صندوقهای مربوط به موسسات خیریه‌یا‌کمیته امداد امام‌خمینی‌ره، احتیاط آن است که به آنها دست نزند و باید آن را به همان مؤسسه و خیریه تحویل دهد (به نظر اکثر مراجع معظم تقلید) ( تحریر الوسیله، القول فی الصدقه م 1و 2- منهاج سیستانی ج 2م 1605؛ آیت الله مکارم شیرازی، استفتاآت ج 3 سوال 343،
خداوند توفیق انفاق در راهش را به ما عطا فرماید به برکت صلوات بر محمدوآل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
حج/23

سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین

معنای زیارت، آن است که انسان با انگیزه بزرگداشت و انس گرفتن و دیدار با کسی به وی روی آورد .

قرآن کریم
توضیح حدیثتوضیحات

1.زیارت ریشه در میل فطری انسان به کمال دارد. به این معنا که زائر امام را به عنوان انسان صاحب تمام کمالات می شناسد و چون میل به کمالات دارد به زیارت امام می رود.
2.زیارت از مصادیق تعظیم شعائر است خداوند در قران کریم می فرماید : وَمَنْ یُعَظِّمَ شعائِرَ اللّه فَإنَّها مِن تَقْوی القلوب(حج/23) تعظیم شعائرنشانه تقوای فرد است. بنابر این زیارت عمل به دستور خدا، و تقوای الهی است.
3.زیارت نشانه صداقت و راستی زائر در دوستی وی با امام است. دوستدار امام برای اینکه محبت خود را به ایشان نشان دهد به زیارت آنان می رود.
4.زیارت زنده نگه داشتن نام، مکتب و روش امام است. زائر در حقیقت با زیارت خود باعث بقاء حیات علمی و معنوی امام در زندگی خود می گردد.
5.زیارت اعلام و ابراز محبت به خدا است؛ چرا که دین چیزی جز محبت نیست. ائمه محب و محبوب خدا هستند و حب و دوستی محبوب خدا، دوستی خود خدا است. زیارت مرقد مطهر اهل بیت (ع) جلوه هایی از این عشق و محبت و دلدادگی است.
خداوند ما را جزء زائرین حقیقی قرار دهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
شعراء/ 181-183)

سلام علیکم‌بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌در‌آیات‌قرآن‌مجید‌بارها از‌کم‌فروشى نکوهش شده، مثل داستان حضرت شعیب‌علیه‌السلام در آنجا که ایشان قوم را مخاطب ساخته، مى گوید:‌
أَوْفُوا الْکَیْلَ وَ لا تَکُونُوا مِنَ الْمُخْسِرِینَ وَ زِنُوا بِالْقِسطاسِ الْمُستَقِیمِ‌وَ‌لا‌تَبْخَسوا‌النَّاس‌أَشیَاءَهُمْ‌وَلا تَعْثَوْا فى الاَرْضِ مُفْسِدِینَ

حق پیمانه را ادا کنید، و دیگران را به خسارت میفکنید، با ترازوى صحیح وزن کنید، و حق مردم را کم نگذارید، و در زمین فساد نکنید)شعراء/ 181-183)

قرآن کریم
توضیح حدیثتوضیحات

چند نکته در مورد کم فروشی و گران فروشی
1. کم فروشی آن است که فروشند هنگام تحویل کالا ، کالا‌را کمتر از آن مقداری که مشخص شده تحویل دهد مثلا کسی یک کیسه برنج را که باید ده کیلو داشته باشد فروخته و وجه آن را بر همان میزان دریافت‌کرده اما زمان تحویل کمتر از ده کیلو به مشتری می دهد، و کسی که کم فروشی کرده کار حرامی مرتکب شده و به مقداری که کم فروخته است مدیون و ضامن است و باید به صاحبش برگرداند. (رساله آموزشی مقام معظم رهبری، ج2، ص33)
2.اماگرانفروشی آن است که قیمت کالا را بیش از قیمت عادلانه آن بفروشد چنانچه گرانفروشی به حد اجحاف و ظلم برسد یعنی به مقداری گران بفروشد که مردم به او ظالم و ستمکار می گویند که در این صورت گرانفروشی حرام است و چنانچه به این حدهم نرسد کراهت دارد و برکت را از مال می گیرد.( استفتاءات (امام خمینى)، ج‌2، ص: 62؛
خداوند متعال توفیق خدمت به مومنین را به همه ما عنایت فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

جزئیات
حدیث گفتار روز
بحار، ج71، ص 126

سلام‌علیکم بسم الله الرحمن الرحیم‌امیرمومنان‌على(علیه السلام) مى فرماید: صِلُوا ارحامَکُمْ وَ لَو بِالتَّسلیمِ»؛

(صله رحم را به جا بیاورید، هر چند با یک سلام کردن باشد(. بحار، ج71، ص 126)

حضرت علی (ع)
توضیح حدیثتوضیحات

صِلِه رَحِم به معنای ارتباط و دیدار با خویشاوندان و کمک به آنها و از آموزه‌های اخلاقی اسلام است.
صله رحم طبق روایات آثار فراوانی دارد که به برخی اشاره میشود:
1.طول عمر: امام صادق (علیه السلام):چیزی که سبب افزایش عمر گردد ،جز صله رحم نمی شناسم(کافی، ج2 ،ص152)
2.فراوانى روزى: حضرت سجّاد علیه السلام فرمود هر کس دوست دارد، خدا عمرش را طولانى و روزى‌اش را افزایش دهد، باید صله رحم کند(کافی، ج 2 ، ص 156)
3.بخشش گناهان و دفع بلا: امام باقر علیه السلام فرمود رسیدگى به خویشان، گناهان را پاک مى‌کند و بلا را دور مى‌سازد(کافى ، ج 2 ، ص 152)
4.آرامش: امام صادق می فرماید دونفر فامیل وقتی یکدیگر را ببینند آرامش می یابند(امالی، صدوق ص420)
5.برآورده شدن حاجات: پیامبر اکرم(ص) فرمود: کسی که صله رحم کند، چهل هزار گناه از گناهان او پاک می‌گردد، و به همین میزان به درجات معنوی او افزوده می‌گردد... و هفتاد حاجت از حوائج دنیوی او برآورده می‌شود(بحار، ج۷۳، ص۳۳۵)
لازم به ذکر است که ما خویشاوندی دینی و روحانی با اهل بیت علیهم السلام داریم چرا که پیامبر فرمودند: «من وعلی پدران این امت هستیم»( عیون اخبار الرضا،ج1،ص91)
لذا لازم است رابطه با این بزرگواران داشته باشیم و ارتباط با پیامبر و اهل بیت ایشان مصادیقی دارد که یکی زیارت آنهاست که شما زائران ارجمند این توفیق را پیدا کرده اید.
خداوند، دلهای ما را به هم نزدیکترکند، به برکت صلوات بر محمد وآل محمد

جزئیات
Begin WebGozar.com Counter code End WebGozar.com Counter code