هجوم به حرم برای زیارت

حدیث با موضوع

توضیحات

سلام علیکم-بسم الله الرحمن الرحیم
هجوم به حرم برای زیارت (آیا هدف وسیله را توجیه میکند)
1 امام على علیه السلام مى داند که با رأى عبدالرحمن بن عوف مى تواند به خلافت برسد، اما براى به دست آوردن رأى عبدالرحمن هرگز راه دروغ و ناجوانمردى را پیش نمى گیرد و به هیچ وجه حاضر نیست براى رسیدن به قدرت و حکومت، به فریب و خدعه آلوده شود و به این جهت بى هیچ تردید و شبهه اى تصریح مى کند که تنها به کتاب خدا و سنت رسول اکرم صلى الله علیه و آله و اجتهاد خودش عمل مى کند و شرط عبدالرحمن بن عوف را با قاطعیت مردود مى داند (حیات فکرى وسیاسى امامان شیعه، رسول جعفریان؛ ص ۵۹.)
-2 نفی فریب و حیله
قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع ذَاتَ یَوْمٍ وَ هُوَ یَخْطُبُ عَلَى الْمِنْبَرِ بِالْکُوفَةِ یَا أَیُّهَا النَّاسُ لَوْ لَا کَرَاهِیَةُ الْغَدْرِ کُنْتُ مِنْ أَدْهَى النَّاسِ أَلَا إِنَّ لِکُلِّ غُدَرَةٍ فُجَرَةً وَ لِکُلِّ فُجَرَةٍ کُفَرَةً أَلَا وَ إِنَّ الْغَدْرَ وَ الْفُجُورَ وَ الْخِیَانَةَ فِی النَّار؛ نهج البلاغه صبحى صالح و دشتى، خطبه ۲۰۰ و فیض الاسلام، خطبه ۱۹۱.
«3-امام عل فرمود:؛ آیا مى خواهید پیروزى را به وسیله ستم بر رعیّت تأمین کنم؟! هرگز نمى شود. به خدا قسم! تا روز و شب باقى است و ستاره اى در آسمان مى درخشد، چنین روشى پیشه نخواهم کرد... هرگز از ابزار نامشروع استفاده نخواهم کرد (نهج اابلاغه، خطبه ۱۲۶.)
یعنى چنین نیست که براى رسیدن به پیروزى، استفاده از هر وسیله و و روشى روا باشد؛ بلکه تنها و تنها باید از روش خدا پسندانه و ابزار مشروع بهره گرفت .
4-استفاده از روش نامشروع به هیچ قیمتى درست نیست و به بیان امیرالمؤمنین على علیه السلام : «..؛ به خدا قسم! اگر اقلیم هاى هفت گانه با هر آنچه در زیر آسمانهایش دارد، به من داده شود تا خدا را معصیت کنم و پوست جوى را از مورچه اى بگیرم؛ هرگز نمى پذیرم و چنین کارى را نمى کنم( خطبه ۲۲۴).
5-محدّث عالیقدر، مرحوم حاج میرزا حسین نورى ـ رضوان اللّه علیه ـ به خوبى توضیح داده است که قول به «جواز استفاده از دروغ در مقام عزادارى» خلاف ضرورت دین و مذهب است و اگر چنین امرى درست باشد، سبب آن مى گردد که بسیارى از محرّمات الهى تبدیل به مباح و بلکه مستحبّ شود! در حالى که حرمت افعالى چون غیبت و... ابدى است و تا قیامت باقى است. و از سویى دیگر طاعت و عبادت الهى را هرگز نمى توان با چیزى که سبب غضب و سخط خداست، به دست آورد و استحباب در جایى مى آید که اصل عمل جایز و مباح باشد. و بنابر آنچه گذشت، براى سوگوارى و عزادارى بر شهادت حضرت سیدالشهداء علیه السلام نیز نمى توان از روش نامشروع مثل دروغ و... استفاده کرد ( ـ لؤلؤ و مرجان، ص ۱۸۳ـ۱۸۷ و نیز ر.ک: حماسه حسینى، شهید مطهرى، ج ۱، ص ۱۹ـ)
بنابراین اینکه عده ای با حمله به ورودیهای حرم؛ درب حرم را بشکنند تا زیارت انجام دهند کار حرامی است و مدیون و ضامن هستند و چهره شیعه را در جهان خراب میکنند که اهل بیت فرمودند: کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً؛ یعنی زینت ما باشید، نه باعث ملامت و سرزنش ما» این عمل آیا موجب سرافندگی اهل بیت (ع) نیست؟
ما تلاش داریم دین اسلام و مذهب شیعه را جهانی کنیم، اما با این رفتار‌ها به این هدف نخواهیم رسید: نهایتا اینکه این رفتار‌ها با قرآن کریم، روایات و نه بلکه با عقل تناسبی ندارد.
نهایت اینکه امیرالمومنین (علیه السلام )فرمود:هَلَکَ فِیَّ رَجُلَانِ مُحِبٌّ غَالٍ وَ مُبْغِضٌ قَالٍ:دو تن در باره من بهلاکت اندرند، یکى دوستى که غلوّ کند (و مرا از رتبه امامت در رتبه الوهیّت بنگرد) دیگر دشمنى که مرا بمقام امامت نشناسد (و دیگران را بر من پیشوا داند) نهج البلاغه حکمت113)
خداوند همه بلاها مخصوصا این بیماری را ، دفع و رفع کند به برکت صلوات برمحمد و آل محمد

اعتقادی
Begin WebGozar.com Counter code End WebGozar.com Counter code