شبهه: مگر مجلس اهل بیت (علیهم السلام) با جاهای دیگر قابل قیاس است؟ آیا مجلس اهل بیت (علیهم السلام) خودش شفاخانه نیست؟ برو به برنامه

پاسخ:

یکم؛ روشن‌است که مجالس شادی و عزای اهل بیت (علیهم السلام) دارای فضایل و برکاتی غیرقابل‌انکار است و به‌همین‌خاطر توصیه می‌شود در شرایط فعلی، این مجالس را در محیط خانه و خانواده برپا کنیم تا از فضایل و برکات آن محروم نشویم.

دوم؛ در آیات و روایات تاکید شده‌است که نظام آفرینش بر مدار اسباب و مسبّبات است و اراده خدا نیز از مجرای همین نظام آفرینش محقق می‌شود. طبعا معجزات استثناست و جز در مواردی که حکمت الهی اقتضا کند صورت نمی‌گیرد وگرنه خانه کعبه توسط سپاه یزید ویران نمی‌شد و ائمه (علیهم السلام) با زهر مسموم نمی‌شدند و زائران حرم امام هشتم (علیه السلام) در انفجار حرم تکه‌تکه نمی‌شدند.

سوم؛ قرارنیست دعا و توسل، جای دارو و درمان را بگیرد؛ چنان‌که اهل بیت (علیهم السلام) در عین سفارش به ذکر و دعا، بر مراقبت از سلامت بدن و مراجعه به طبیبان هنگام بیماری تاکید کرده‌اند. در روایت است اگر کسی بیماری خود را از طبیبان پنهان‌کرد، به بدن خویش خیانت کرده‌است. خود ائمه معصومین (علیهم السلام) بارهاوبارها به طبیبان مراجعه کرده‌اند.

چهارم؛ درست است که مسجد و مجالس اهل بیت علیهم السلام مقدس است اما تنهایی دلیلی بر عدم رعایت نکات لازمه را نمی نماید. برای مثال امیرالمومنین در هنگام نماز و یکی از بهترین مساجد عالم، ضربت خوردند. حتی در دوران جمهوری اسلامی نیز شهدای زیادی در هنگامه نماز مورد سوء قصد و ترور قرار گرفتند مانند شهدای محراب، نماز جمعه تهران و ترور رهبری در مسجد ابوذر و ...

به همین دلایل، نمی‌توان به بهانه توسل به اهل بیت (علیهم السلام) و با استناد به معجزات مجالس ایشان، نسبت به سلامت خود و سایر دوستان اهل بیت (علیهم السلام)، سهل‌انگاری کنیم.

Begin WebGozar.com Counter code End WebGozar.com Counter code