شبهه: چرا این‌قدر روی اجتماعات مذهبی حساسیت دارید؟ این همه آدم عروسی می‌گیرند، به باشگاه میروند، این اجتماعات اشکالی ندارد؟ برو به برنامه

پاسخ:

یکم؛ ما دغدغه تکلیف شرعی و اخلاقی‌مان را داریم، به ویژه وقتی پای جان انسان‌ها درمیان است و بسیاری از افراد نیز چنین دغدغه ای ندارند.

دوم؛ متدینین باید الگوی دیگران باشند نه این‌که با کار غلط آنان همراهی کنند.

سوم؛ رفتارهای متدینین به‌پای دین و دین‌داران و مسجدی‌ها و هیئتی‌‌ها نوشته می‌شود و وسیله‌ای برای هجمه به مقدسات و شعائر دینی تلقی می‌گردد، درحالی‌که کار دیگران به‌پای خودشان نوشته می‌شود نه عقیده‌شان

چهارم؛ توصیه به خودداری از تشکیل اجتماعات و برپایی مجالس، با هدف محدودکردن چرخه انتقال ویروس در جامعه انجام می‌شود، هم‌چنان که مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با همین هدف تعطیل شده‌است و امکان خانه‌نشین کردن همه مردم عملا وجودندارد.

به همین دلایل، اگر اجتماعات مذهبی توسط خود متدینین در شرایط فعلی لغوشود و شعائر مذهبی به محیط خانه و خانواده منتقل شود، هم به سلامت جسمی جامعه کمک می‌کند و هم به باورهای دینی جامعه.

پنجم؛ گذشته از این همواره اعیاد بزرگ شیعیان بهترین تاریخ برای برگزرای مراسمات عقد و عروسی بوده است؛ اما با توجه به شیوع کرونا خیل عظیمی از جوانان مراسماتی که از ماه ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند که در ایام اعیاد شعبانیه، عید مبعث، میلاد امیرالمومنین و ... برگزار نمایند را جهت حفظ جان مردم لغو کردند.

Begin WebGozar.com Counter code End WebGozar.com Counter code