شبهه: وعده توزیع رایگان ماسک توسط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی یادآور وعده امام خمینی برای آب و برق رایگان است؛ که هیچ‌کدام اجرایی نشدند برو به برنامه

پاسخ:

یکم؛ وعده توزیع رایگان ماسک ازسوی مسئولان وزارت بهداشت، محقق شد و در پایگاه‌های سلامت، خانه‌ها و مراکز بهداشت به خانواده‌ها تحویل داده شد.

دوم؛ آن‌چه که میان عموم مردم به امام راحل (رحمة الله علیه) درباره آب و برق رایگان نسبت داده‌می‌شود، صحيح نيست. عبارت صحيح سخن امام که عیناً در صحيفه نور ثبت‌شده‌است حقیقت را روشن می‌کند. واقعیت این است که موضوع آب و برق مجانی توسط سخنگوی دولت موقت یعنی عباس امیر انتظام در تاریخ 8 اسفندماه بود که انتظام از تصویب لایحه ای به منظور رایگان کردن آب و برق برای اقشار کم درآمد خبر داد. خبری که تیتر روزنامه های همان زمان شد. حضرت امام (ره) در اجتماع مدرسه فیضیه در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۵۷ به این سخن واکنش نشان دادند و فرمودند «علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را می‌خواهیم مرفه کنیم. شما به معنویات احتیاج دارید، معنویات ما را این ها بردند. دلخوش نباشید که تنها مسکن می‌سازیم، آب و برق را برای طبقه مستمند مجانی می‌کنیم اتوبوس را برای طبقه مستمند مجانی می‌کنیم دلخوش به این مقدار نباشید معنویات شما را، روحیات شما را عظمت می‌دهیم»[10]10)

سوم؛ رایگان کردن آب و برق و گاز با عدالت سازگاری ندارد، کسی که در منزلش یک شیر آب است با کسی که استخر اختصاصی دارند هر دو آب برایشان رایگان باشد؟

Begin WebGozar.com Counter code End WebGozar.com Counter code