<![if !supportLists]>129. <![endif]>در صورتیکه خانم در استمرار خونش در سه روز ابتدایی شک کند، و امروز با احتساب روزهایی که مشکوک است، روز نهم خون دیدن اوست، وظیفه اش چیست؟ (آیت الله مکارم) برو به برنامه

الف: اگر وقت عادت معینی دارد و شروع خون دیدن او در وقت عادت بوده است، بنا را بر استمرار بگذارد، و اگر عدد معینی هم دارد و فعلا هم خون دیدن ادامه دارد و خون از عدد او تجاوز کرده است، باید غسل کرده و عبادات را انجام دهد.

ب: اگر در حیض وقت معینی ندارد اما شروع خون دیدن با صفت حیض بوده و در هر مرتبه خون دیدن در سه روز ابتدایی خون با صفت حیض بوده است، بنا را بر استمرار خون در سه روز متوالی بگذارد، و اگر در حیض عدد معینی دارد و خون از عدد او تجاوز کرده است و احتمال گذشت خون به صورت مستمر از ده روز را نیز می دهد، بنابر احتیاط واجب، تا روز دهم عبادات را ترک کند.

ج: در صورت شک در استمرار وظیفه او احتیاط است و اگر در این مدت نمازها را ترک کرده احتیاطا نمازها را قضا کند و در ادامه خون هم محرمات حائض را ترک کرده و با عمل به استحاضه عبادات را انجام دهد.

د: اگر خونی که شک در استمرار آن دارد در وقت عادت او بوده و صفت حیض را نیز داشته است بنا را بر استمرار بگذارد و اگر یقین دارد خون فعلی به صورت لکه بینی منقطع از ده روز می گذرد، تا ده روز حیض قرار داده و بعد از ده روز استحاضه است و در پاکی بین حکم بانوان پاک را دارد.

Begin WebGozar.com Counter code End WebGozar.com Counter code