<![if !supportLists]>119. <![endif]>خانمی که در حیض وقت معینی ندارد اگر خونش از ده روز تجاوز کند برای تعیین وقت عادت وظیفه اش چیست؟ (امام خامنه ای) برو به برنامه

الف: اگر خونهایی که دیده است شرایط حیض از جمله استمرار تا سه روز متوالی را داشته و تمام خونها یکسان بوده است از همان ابتدا به عدد خویش و اگر عدد معینی هم ندارد به عدد خویشان در صورتیکه عدد یکسانی داشته باشند و الا به عدد روایت حیض قرار داده و مابقی استحاضه است.

ب: اگر خونهایی که دیده است یکسان نبوده باشد مثل اینکه برخی از روزها با صفت حیض و برخی با صفت استحاضه بوده از ابتدای خونی که دارای صفت حیض است، حیض قرار دهد و برای تعیین عدد، عدد خود را تکمیل نماید و اگر عدد ندارد و خونهایی که صفت حیض دارد از سه روز کمتر و از ده روز بیشتر نباشد، همان خونهایی که صفت دارد را حیض و مابقی را استحاضه قرار دهد.

ج: اگر خونهایی که دیده است یکسان نبوده و صفت حیض در بین ده روز متفرق بوده است مثل اینکه یک روز به صفت حیض و چند روز به صفت استحاضه و مجدد به صفت حیض دیده باشد، از همان ابتدا به عدد خویش و اگر عدد معین ندارد به خویشان و الا به عدد روایت حیض قرار دهد و مابقی استحاضه است.

د: از همان ابتدا به عدد خودش و اگر عدد ندارد بنابر احتیاط واجب تا 7 روز را حیض قرار داده و مابقی استحاضه است.

Begin WebGozar.com Counter code End WebGozar.com Counter code