<![if !supportLists]>93. <![endif]>سوال 93: برو به برنامه

خانمی اول ماه تا دهم ماه خون دیده بعد از 7روز پاکی، مجددا 12 روز خونریزی دارد و بعد 3روز پاک می شود و سپس 8روز است که خونریزی دارد (البته 5روز آن شدید بود و بعد کم می شود و غسل می کند و الآن لخته خون می بیند.) تکلیف ایشان چیست؟

الف: اگر خانم وقت معینی در حیض داشته است و خونی که ابتدا دیده است در وقت عادت او بوده، خون اول حیض و 12 روز خونریزی بعد از 7 روز پاکی، استحاضه است و خون فعلی اگر شرایط حیض را داشته است، حیض قرار دهد. و لخته خونی که دیده است اگر با روزهایی که خون داشته و پاکی بین از ده روز بیشتر نشود، ادامه حیض است.(آیت الله سیستانی)

ب: اگر خانم وقت و عدد معینی در حیض ندارد و خونی را که ابتدا دیده شرایط حیض را داشته حیض بوده و خونهایی که به مدت 12 روز دیده است، استحاضه است و خون دوم هم اگر سه روز متوالی و مستمر در ابتدا استمرار داشته است، حیض است و لخته خونی که دیده اگر با روزهایی که خون داشته از ده روز بیشتر نشود، ادامه حیض است. (امام خامنه ای)

ج: خون اول حیض، و خونی که به مدت 12 روز دیده است، اگر صفت حیض را نداشته است، تماما استحاضه بوده و خون بعد از 3 روز پاکی اگر صفت دارد حیض است. (آیت الله مکارم)

د: خون اول حیض، خونی که بعد از 7 روز دیده استحاضه و خون فعلی، حیض است. (حضرت امام ره)

Begin WebGozar.com Counter code End WebGozar.com Counter code