80. کدام عبارت صحیح نیست؟ برو به برنامه

الف: در استحاضه کثیره باید غسل را بعد از داخل شدن وقت انجام دهد و بین غسل و وضو و نمازش فاصله نیندازد و اگر بین دو نماز مثل ظهرین و یا عشائین فاصله شود و بعد از غسل در حد کثیره و یا متوسطه خون دیده باشد، باید برای نماز دوم غسل کند. (حضرت امام و امام خامنه ای)

ب: در استحاضه کثیره باید بین غسل و نماز فاصله نیندازد و اگر نماز ظهرین و عشائین را پشت سر هم نخواند باید برای نماز دوم مجدد غسل کند مگر اینکه از زمانیکه غسل کرده و نماز اول را خوانده تا خواندن نماز دوم به اندازه کثیره خون ندیده باشد. (آیت الله مکارم)

ج: اگر خون پی در پی از پنبه به دستمال می رسد، یک غسل برای دو نمازی که پشت سر هم خوانده می شود، کافی است، اما اگر رسیدن خون از پنبه به دستمال با تاخیر باشد به نحویکه بتواند در این بین یک یا چند نماز بخواند و خون از پنبه به دستمال رسیده باشد، بنابر احتیاط واجب باید برای نماز دوم غسل کند. (آیت الله سیستانی)

د: استحاضه کثیره اگر از زمانیکه غسل کرده و نماز وعده اول را خوانده است، تا خواندن وعده بعدی نماز به حد متوسطه و کثیره خون نبیند، برای خواندن نماز وعده دوم نیازی به غسل ندارد. (امام خامنه ای و آیت الله سیستانی)

Begin WebGozar.com Counter code End WebGozar.com Counter code