فرزندم 5شنبه هفته پیش ساعت 11 صبح به دنیا آمده و امروز یکشنبه روز یازدهم است، عددم در حیض هفت است، الان خونی که می بینم در حد کثیره است وظیفه چیست؟ ضمن آنکه غسل نفاس را روز دهم انجام داده ام. (آیت الله سیستانی)

الف: محاسبه در مورد سوال صحیح نیست و روز یکشنبه ساعت 11 صبح ده روز تکمیل است لذا اگر خون بعد از زایمان از ده روز گذشته باشد تا 7 روز نفاس و حداقل تا ده روز بعد از نفاس استحاضه است. و با عمل به وظیفه استحاضه باید نمازها را بخواند و خون دهه سوم با شرایطی ممکن است حیض باشد.

ب: اگر خون به صورت لکه بینی از ده روز گذشته باشد، تا 7 روز نفاس و حداقل تا ده روز بعد زایمان استحاضه است و خون دهه سوم با شرایطی ممکن است حیض باشد.

ج: اگر خون واحدی دیده و از ده روز گذشته باشد، تا 7 روز نفاس و تا ده روز بعد از نفاس هر خونی ببیند استحاضه است. در حال حاضر برای هر وعده نماز، یک غسل کند و نمازش را بخواند.

د: اگر خون واحدی ندیده است، و خون آخر از ده روز گذشته باشد و نمازها را تا ده روز ترک کرده است، بنابر احتیاط واجب بعد از 7 روز نمازها را قضا کند، و خونهایی که بعد از ده روز دیده است، استحاضه است. اگر خون فعلی او پی در پی از پنبه به دستمال می رسد یک غسل برای دو نمازش کافی است.

Begin WebGozar.com Counter code End WebGozar.com Counter code