خانمی 40 ساله، تقریبا 4 ماه است به خاطر کیستی که در رحم دارد، کل ماه را لکه بینی داشته است، ماه قبل 10 روز را حیض قرار داده است، حال سوال می کند در این ماه هم باید به مدت 10 روز را حیض قرار دهد یا وظیفه دیگری دارد. (امام خامنه ای)

الف: اگر درحیض وقت معینی دارد و خونهایی که دیده است در وقت عادت او بوده و تا سه روز متوالی هم استمرار داشته است، و قبل از 4 ماه اخیر که خونش از ده روز تجاوز کرده است، عدد معینی در حیض نداشته، به عدد خویشان خود در صورتیکه عدد یکسانی داشته باشند و الا به عدد روایت حیض و مابقی استحاضه است ماه قبل را هم اگر ده روز قرار داده به همین کیفیت عدد حیض را معین نموده و عباداتی که انجام نداده قضا کند.

ب: اگر خونهایی که دیده است به صورت یکسان بوده، حکم مستمره الدم را دارد بنابر این باید در هر ماه یک مرتبه به عدد خود و اگر عدد ندارد به عدد خویشان و یا روایت حیض قرار دهد.

ج: اگر در حیض وقت معینی دارد، خونهای در وقت عادتش اگر تا سه روز متوالی استمرار داشته، حیض است و برای تعیین عدد اگر قبل از 4 ماه اخیر که خون از ده روز تجاوز کرده، عدد معینی در حیض نداشته است، و خونهایی که می بیند به صورت یکسان است، به عدد خویشان اگر عدد یکسانی دارند و الا به عدد روایت (بنابر احتیاط واجب تا 7 روز) حیض و مابقی استحاضه است.خون ماه قبل او هم به همین کیفیت محاسبه می شود.

د: هیچکدام صحیح نیست.

Begin WebGozar.com Counter code End WebGozar.com Counter code