سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم از امام صادق علیه السلام روایت است که آن حضرت فرمودند: مَن تَطَهَّرَ ثُمَ أوَی إلَی فِراشِهِ باتَ وَ فِراشُهُ کَمَسجدِهِ
هر کس وضو بگیرد، سپس در رختخواب خود برود و بخوابد، بستر او مانند محل نمازش (عبادتگاهش) خواهد بود. (وسائل الشیعة، آل البیت ج1 ص 378)
چند نکته درباره احکام وضو:
1. یکی از شرایط وضو این است که اعضاء وضو هنگام شستن و مسح کردن پاک باشد .لذا اگر عضوی از اعضاء وضو مانند دست یا صورت نجس است باید ابتدا آن را تطهیر کرده وبعد به نیت وضو شسته یا مسح شود. (آیت الله سیستانی و بهجت نظری دارند که در ذیل امده است)
2. اگر پیش از تمام شدن وضو، جایی را که شسته یا مسح کرده نجس شود وضو باطل نمی شود.
3. اگر غیر از اعضای وضو جایی از بدن نجس باشد وضو صحیح است هر چند برای نماز باید تطهیر شود.
4. اگر یکی از اعضای وضو نجس بوده مثلا بینی فرد خونی بوده است و بعد از وضو گرفتن متوجه نجاست می شود چنانچه می داند که قبل از شروع وضو آنجا را تطهیر نکرده است وضویش باطل است ( سیستانی، بهجت: مگر اینکه بوسیله وضو گرفتن و شستنصورت و یا دستها اعضای وضو خود بخود پاک شود. و در صورتی که شک دارد که تطهیر کرده چنانچه شک دارد که هنگام وضو توجه به نجاست داشته یا نه وضو صحیح است).(رساله مراجع شرط ششم م 2776؛277).
خداوند متعال همه محبین اهل بیت علیهم السلام را از پاکان قراردهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.